Denizyolu Terimleri
 
 
Sektörel Bilgiler

Karayolu Taşımacılığı
» Tır - Lowbed Ölçüleri
» Dünya Haritası
» Terimler

Denizyolu Taşımacılığı
» Konteyner Tipleri
» Incoterms
» Gemi Trafik ve Konumları
» Terimler

Demiryolu Taşımacılığı
» Vagon Tipleri
» Gabari
» Terimler
Denizyolu Terimleri
Anasayfa > Sektörel Bilgiler > Denizyolu Terimleri

  Armatör Gemi sahibi, taşıyıcı
  Acente Herhangi bir limanda armatör adına faaliyet gösteren, onun temsilciliğini yapan kuruluş
  NVOCC “Non Vessel Operating Common Carrier” (Gemi sahibi olmadan taşımacılık yapan)
  Co-Loader Forwarderların yüklerini kendi yükü ile konsolide ederek taşımacılık yapan
  Forwarder Karayolu,havayolu,denizyolu, demiryolu taşımacılığını, gümrükleme ve sigorta hizmetlerinin operasyonunu gerçekleştiren,aktif bir acenta ağına sahip olan organizatör firma
  Bill Of Lading (B/L) Denizyolu konşimentosu
  Master B/L Ana konşimento
  House B/L Ara konşimento
  Charter Taşıma Geminin tamamen yada kısmen (part kargo) kiralanarak yapılan taşımadır
  Charter Party Taşımacı ile armatör arasında yapılan sözleşmeye verilen isimdir
  Bulk Yükleme Konvansiyonel yük taşımacılığında dökme yükleme
  Broker Armatörle yükleyici arasında aracılık yapan,komisyoncu
  RO-RO Taşımacılığı Araç,treyler veya konteyner taşıyan gemilerle yapılan taşımacılık
     
  Yükleme Boşaltma Terimleri
  Free In (FI) Limandaki yükleme masrafı
  Free Out (FO) Limandaki boşaltma masrafı
  Liner In (LI) Yükleme masrafının armatöre ait olması
  Liner Out (LO) Boşaltma masrafının armatöre ait olması
  Stuffing İstifleme, yükü konteynere yerleştirme
  Unstuffing Konteynerin içini boşaltma
  Stevedoring Gemiyi yükleme ve boşaltma hizmeti
     
  Liman Terimleri
  Storage Limanda depolama / ardiye
  Demuraj Geminin kendisine tanınan yükleme ve boşaltma süresini aşması yada konteyner içinde bekleyen yükün tanınan süreden önce gümrükten çekilip boşaltılmaması
  Free Time Serbest süre.Yükün demuraja girmeden bekleyebileceği süre. Süre aşımında demuraj uygulanır.
  THC (Terminal Handling Fee) : Limandaki elleçleme ücreti
  Geçici Kabul Türkiye’deki gümrük mevzuatı gereği konteynerler gümrüğe tabi mal statüsündedirler. Bu nedenle bir konteynerin limandaki gümrüklü sahadan çıkarılması veya tekrar limana getirilmesi halinde ortaya çıkan gümrükleme masrafıdır.
     
  Navlunla İlgili Terimler
  CAF (Currency Adjustment Factor) Amerikan dolarındaki dalgalanmaların navluna dahil edilmesi
  BAF (Bunker Adjustment Factor) Deniz aşırı taşımalarda fuel oil fiyatlarındaki dalgalanmaların belli oranda navluna dahil edilmesi
  Primaj Genellikle Türkiye’den ihracat navlunlarında kullanılan armatörün riskini azaltmak için koyduğu ek ücret
  War Risk Surcharge  (WRS) Savaş riski olan limanlara yapılan seferlerde navluna ilave olarak alınan ek ücret
  High Cube Surcharge High Cube konteyner için alınan ilave ücret
  IMCO Charge Tehlikeli madde taşımalarında armatörün talep ettiği ek ücret
 
 
  Anasayfa | Kurumsal | Faaliyet Alanları | Yararlı Bilgiler | İletişim Tasarım & Uygulama: Mersin Web Tasarım Merkezi